Pages

Ads 468x60px

Feel free to drop any comment and don't forget to join this blog!!!

Thursday 26 April 2012

Moh Kite Belajar Mendeco Kek

Post lagi malam ni... tapi kali ni bukan nak share resipi tapi nak share care menghasilkan kek yang pelbagai bentuk dan semestinya cantik. Cantik sampai sayang nak makan, kadang-kadang 2, xlalu nak makan sebab banyak color. Tapi tu semua depend on selera tekak masing-masing la kan. Saya cakap macam tu sebab, saya ni jenis yang tak berminat dan xde selera kalau tengok warna and bentuk pelik-pelik.

Dapat menghasilkan kek yang cantik, pastinya menjadi idaman ramai especially orang yang hobinya buat kek kan? Saya pon selalu berangan dapat buat kek yang cantik-cantik. Seronok tengok video orang hias kek. Bagus jugak la ada You Tube, sebab tak payah keluarkan duit banyak-banyak untuk belajar deco kek, just belajar kat You Tube je. Asal berani mencuba, mesti boleh buat, even hiasan kek kali pertama tu agak menyakitkan mata, tapi kepuasan tu yang penting. Mana ada orang buat sesuatu terus pandai. Normal la kalau 10 -20 kali percubaan baru jadi cantik.

So nasihat saya kepada beginner dalam bidang masakan ni, jangan cepat berputus asa kalau buat sesuatu tak menjadi. Teruskan mencuba tanpa henti. Tak ada kejayaan datang bergolek, yang penting kita perlu bergolek untuk mendapat kejayaan.

Hahaha...malam ni saya terbebel lagi. Ok dah mengalahkan mak nenek pulak membebel. Mintak maaf ye semua. Jom layan video-video kat bawah ni... ZaaaAsssS!!! (pinjam tagline wahid dalam melodi)



Kek Dinosaur




Kek Pony




Kek Barbie Doll




Kek Gitar

Harap video-video ni dapat la membantu dan mencetuskan idea or ilham untuk menghasilkan kek yang cantik macam kat atas. Ingat! berani mencuba adalah semangat yang penting dalam dunia masakan ni..cakap macam arif sgt la dalam bidang masakan, itu pendapat peribadi je dont't make any speculation and bad assumption on me k..saya ni budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan k.. bye2..

Selamat mencuba dan semoga menjadi!!!

0 comments:

Post a Comment